En ilkel dört ayaklının fosili bulundu
Nature dergisinde yayımlanan araştırma raporunda, “Ventastega curonica” adıyla bilinen, bundan 365 milyon yıl önce suda yaşayan dört ayaklının kafatası, omuzları ve leğen kemiğinin bir bölümünün bulunduğu belirtildi.
Raporda, 1 ya da 1,2 metre uzunluğunda olduğu sanılan, vahşi görünümlü dört ayaklının, bu dönemde sığ ve hafif tuzlu sularda yaşadığı ve balıklarla beslendiğinin sanıldığı bildirildi.
Bilim adamları, hayvanın kısa bacaklara ve parmaklara sahip olduğu tahmininde bulunurken, İsveç’teki Uppsala Üniversitesi evrim biyolojisi bölümünde görevli profesör ve raporun yazarı Per Ahlberg, uzaktan bakıldığında küçük bir timsaha benzeyen hayvanın sırtında yüzgeç bulunduğunu söyledi.
Bitkiler sıcak yüzünden yükseklere ‘göç ediyor’
Küresel ısınma yüzünden son 10 yılda birçok bitki türü daha yükseklere göç etti. Bitkilerin tırmandıkları mesafenin 29 metre olduğu belirtiliyor.Amerikan Science dergisinin haberine göre, uluslararası bir ekip, deniz seviyesinden 2600 metre yükseklikte bulunan 171 orman bitkisinin 1905-1985 ve 1986-2005 yılları arasındaki dağılımını karşılaştırdı. Uzmanlar bu araştırmalarının sonucunda, bu bitkilerin 10 yılda bir ortalama 29 metre tırmandıklarını saptadılar.
Tag: Kuresel isinma , Bitki Turu , Bitkiler , American Science Dergisi , Science Magazine , Arastirma , Arastirmacilar , Fizyoloji , Faransa , Nancy , AgroParisTech , Jonathan Lenoir
Yazının devamını okuyunuz …
Geleceğin otomobilleri internet erişimli olacak
ABD’nin en gelişmiş otomobil şirketlerinden birisi olan Chrysler, 2009 yılı için piyasaya süreceği tüm otomobillerine kablosuz internet sistemi entegre edileceğini açıkladı.“UConnect Web” isimli mobil internet erişimi, Chrysler’in önümüzdeki yıl çıkacak tüm modellerinde çalışacak. Böylece otomobil sürücüleri ya da yolcuları, seyahatleri sırasında dizüstü bilgisayarlarından internet erişiminin imkanlarından faydalanabilecekler.
Sistem 3G üzerinden çalışıyor ve saniyede 800 kilobit indirme, 200 kilobit yükleme imkanı tanıyor.
Öte yandan, kullanıcıların bir bölümü, internetteki çeşitli forum sitelerindeki değerlendirmelerde, “çocuklarının yolculuklarının daha keyifli geçmesi” gibi sebeplerden dolayı bu hizmeti desteklerken, bazıları da “sürücünün yola değil internete odaklanacağı ve kaza riskinin artacağı” görüşünü savunuyor.
Tag: ABD, Otomobil, Chrysler, UConnect, mobil, internet erisimi, Dizustu Bilgisayar, 3G
Çeşme tatil yerleri
Çeşme tatil beldesi, kendi adıyla anılan yarımadada, İzmir’in batısında yer alan Çeşme, İzmir’e yakınlığı ile özellikle İzmir’de oturan ve keyifli yaz akşamlarına düşkün İzmirliler için Çeşme tatil yerleri listesinin başında geliyor. İzmir gibi bir merkeze yakınlığı, Ege insanının sıcaklığı, doğa açısından şanslı bir yöre olması, Çeşme’yi mutlaka görülecek tatil mekanları arasında üst sıralara çıkarıyor. Anadolu’nun her köşesinde rastlayabileceğiniz antik eserleri Çeşme’de de görebilirsiniz, ama bizce Çeşme’yi tarihi için değil güneşi, kumu ve cıvıl cıvıl gece hayatı için tercih etmelisiniz. Çeşme tatil cennetinde ilginizi çekebilecek başlıca eserler ya da bölgeler şunlardır: Çeşme Kalesi, Kervansaray, Çeşme Ilıcaları, Şifne (Reisdere) Kaplıca ve Çamuru, Yat Limanı, Alaçatı İskelesi, Çeşme-Altınyunus Yat Limanı.
Kuzey Kutbu buzsuz kalabilir
Kuzey Kutup noktasındaki buzullar tarihte ilk kez tamamen eriyebilir…Küresel ısınmanın, gözle görülebilir sonuçlarından biri de buzulların erimesi. Uzmanlar, yazın sıcak geçmesi halinde, geçen kış oluşan ince buz tabakasının eriyeceğini ve Kuzey Kutbu’na insanlık tarihinde ilk kez gemiyle seyahat edilebileceğini belirtiyor.
Küresel ısınma, kutuplardaki buzulların tahmin edilenden hızlı bir şekilde erimesine yol açıyor. İngiliz Independent gazetesi de, manşetten duyurduğu haberinde, bu soruna dikkat çekiyor.
Bilimadamları, kutupta oluşumu yıllar süren kalın buz tabakalarının yanı sıra kış aylarında oluşan ince bir tabakanın da bulunduğunu hatırlatıyor ve Kuzey Kutup noktasını da kaplayan bu ince tabakanın, bu yaz tamamen eriyebileceğini belirtiyor.
Prof. Dr. Mehmet Öz: Göbek = Yaşlanma
Karın bölgesindeki şişmanlık hızlı yaşlanmanın simgesi kabul ediliyor. Prof. Dr. Mehmet Öz’e göre meyve ve sebze ile beslenmek ve her gün düzenli hareket etmek şişmanlığı önlüyor ve ömrü uzatıyor.New York Presbyterian Hastanesi’nde Kalp Damar Ensitütüsü ve Tamamlayıcı İlaç Programı’nı yöneten Prof Dr. Mehmet Öz, Türk insanının en önemli sağlık sorununun göbek çevresindeki yağlanmaya bağlı, yüksek tansiyon, diyabet ve yüksek kolesterol düzeyi olduğuna dikkat çekti.
Karın bölgesindeki şişmanlık hızlı yaşlanmanın simgesi kabul ediliyor. Prof. Dr. Mehmet Öz’e göre bitki kimyasalından zengin meyve ve sebze ile beslenmek ve her gün düzenli hareket etmek şişmanlığı önlüyor ve ömrü uzatıyor. Bunamadan korkanlara ise Mehmet Öz, her gün zerdeçal tüketmelerini öneriyor.
Yazının devamını okuyunuz …
Bilinç kayıplı sıcak çarpmasında su vermeyin
Sıcak çarpması halinde hastanın öncelikle sıcak ortamdan uzaklaştırılması, yatırılarak veya oturtularak dinlendirilmesi gerektiği ifade edilerek bilinci yerinde olmayan, yarı baygın veya nöbet geçiren hastaya ağızdan sıvı verilmemesi gerektiği vurgulandı.Avrupa Acil Tıp Birliği Başkan Vekili Uz. Dr. Ülkümen Rodoplu, sıcak çarpması tablosunda gerçek vücut ısısının 41 dereceyi aştığını, böyle durumlarda ilk yardımın çok önemli olduğunu söyledi.
Uz. Dr. Ülkümen Rodoplu, aşırı sıcak hava ve yüksek nem oranının yaşlılar, bebekler, hamileler, kalp ve damar ile şeker hastaları, şişmanlar ve bazı cilt hastalığı olanları daha kolay etkilendiğini belirtti.
Yazının devamını okuyunuz …
Uzmanlardan D vitamini vurgusu
ABD’de yapılan bir araştırmada, “güneş ışığı vitamini” olarak bilinen D vitamininin önemi yeniden vurgulanıyor.
Tufts Üniversitesi Kalp-Damar Beslenme Laboratuvarı’nın Müdürü Alice Lichtenstein’ın verdiği bilgiye göre, “aşırıya kaçmayan, tehlikeli olmayan öğle saatleri dışında cildin makul ölçüde” güneş ışığı alması, insanı başta kalp-damar hastalıkları olmak üzere birçok hastalıktan uzun zaman koruyor.
“Ek D vitamini hapı almak gereksiz” diyen uzmanlar, beden çalışmasının, sporun da önemini tabii buna ekliyorlar.
Karpuz Kansere Karşı Koruyucu
Lykopen maddesinin antioksidan özelliği kansere karşı koruyucu.
Karpuzda bulunan laykopen maddesinin kansere karşı koruyucu olduğu bildirildi.
Erciyes Üniversitesi Atatürk Sağlık Yüksek Okulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Betül Çiçek, karpuzda, kansere karşı koruduğu bilinen laykopen maddesinin bol miktarda bulunduğunu, kan basıncının dengelenmesinde ve vücuttaki bazı atık maddelerin idrarla dışarı atılmasında sayısız yararı olduğunu ifade etti.
Yazının devamını okuyunuz …
Bilgisayar Sosyalliği Yok Ediyor
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ömer Üre, “Bilgisayar oyunları, çocukları, sağlıklı gelişmelerinde önemli rol oynayan sosyal oyunlardan uzaklaştırıyor” dedi.
Prof. Dr. Üre, yaptığı açıklamada, yaz tatilinin başladığı bugünlerde ailelerin, çocuklarının ruh ve beden gelişimleri için oyunun önemini unutmamalarını istedi.
Yazının devamını okuyunuz …




